Természettudományi Labor

Rólunk írták

Az Európai Unió több mint 300 millió forintos támogatásával hoznak létre magas színvonalú természettudományos laboratóriumot a csepeli Jedlik Ányos Gimnáziumban. A helyi önkormányzat az Öveges Program részeként, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központtal konzorciumban nyert támogatást. A megújuló és kibővülő laborral valamint annak kiegészítő helyiségeivel a gimnázium oktatási és módszertani központtá is válik, lehetővé téve további 10 együttműködő kerületi általános iskola számára a természettudományos kísérletekben és programokban való részvételt. Az új helyiségben tanároknak is tartanak majd módszertani képzéseket. Az iskola új bútorokkal, informatikai eszközökkel, a labor pedig a kísérletekhez elengedhetetlen anyagokkal, vegyszerekkel, bemutató eszközökkel gazdagodik.

2014-08-31 19:59:20

Az Európai Unió támogatásával magas színvonalú természettudományos laboratórium kialakítása kezdődött a csepeli Jedlik Ányos Gimnáziumban. Budapest XXI. kerület Csepel Önkormányzata konzorciumban a Klebelsberg Intézményfenntartó Központtal támogatást nyert az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban (Öveges Program)” című felhívásra benyújtott „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a csepeli Jedlik Ányos Gimnáziumban” TÁMOP-3.1.3-11/1-2012-0008 azonosító számú projektre.

Magas színvonalú természettudományos laboratórium kialakítását kezdték meg a csepeli Jedlik Ányos Gimnáziumban. A csepeli önkormányzat a Klebelsberg Intézményfenntartó Központtal közösen támogatást nyertek „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban (Öveges Program)” című felhívásra benyújtott projektre, amely a Jedlik Ányos Gimnázium fejlesztését jelölte ki.

A természettudományos közoktatás problémái mára nyilvánvalóvá váltak Magyarországon is: a tananyag és tartalom fejlesztése, a diákok természettudományos tudása, teljesítménye elmarad a kívánatostól. A hazai és nemzetközi oktatásstatisztikai adatok azt mutatják, hogy kirívóan alacsony a természettudományok népszerűsége, a természettudományos és műszaki diplomát szerzők száma, miközben a diplomázók aránya fokozatosan megközelíti a fejlett országok szintjét. Az Új Széchenyi Terv keretében megjelent TÁMOP-3.1.3.-11/2. kódszámú, „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban (Öveges Program)” c. pályázati kiírás – összhangban az Európai Unió oktatási munkaprogramjának természettudományos oktatásra vonatkozó fejlesztési céljaival – támogatni kívánja a természettudományos oktatást.